Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inApter, Steven J.
TitelFamily Advocacy in the BRIDGE Program: A New Model for the Delivery of Mental Health Services for Children.
Quelle(1977), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Advocacy; Case Studies; Child Rearing; Children; Community Education; Counseling Services; Delivery Systems; Family Problems; Interpersonal Relationship; Mental Health Programs; Models
AbstractDespite all the recent attention being focused on the mental health of children, there remains a scarcity of effective programs for troubled youngsters and their families. One major reason for this failure to provide appropriate resources may be found in the inappropriate delivery systems developed for this task. An innovative family advocacy model for the delivery of mental health services to troubled children and families is described. Excerpts from case studies are utilized to point out significant aspects of the model and to demonstrate the effectiveness of the family advocacy approach. Critical elements of the family advocate's role are specified. Conclusions point to the need for comprehensive and coordinated ecological approaches to the delivery of mental health services. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: